Uppdatering?

Ska vi se om jag kan lyckas göra en seriös uppdatering av mitt liv i Habo. Så nu ska jag tänka. What's new? Okej sen jag sist skrev har det ju ändå hunnit hända en del. Typ att jag har flyttat in i min egna lägenhet. Har nu bott här i snart två veckor. På måndag blir det två veckor. Men helgen spenderades i Bokenäs för att fira att pappa fyllde 50, så det räknas inte riktigt eftersom jag inte var hemma. Men i alla fall, min lägenhet var det. Orkar inte beskriva hur det ser ut och så, kan säga att den är stor. Om du vill se finns bilder på min bilddagbok. Den är väldigt fin och jag har dubbelsäng. Hehe. Dock har min lägenhet en del brister jag tänte rabbla upp nu:

1. Jag har inget vatten i mitt kök. Måste diska i handfatet på toan och hämta allt vatten till matlagning där...
2. Jag har ingen riktig frys, bara ett frysfack som är jättelitet, rymms knappt något.
3. Jag har ingen ugn. (Har dock en micron och den är jag väldigt tacksam för)
4. Jag har ingen digitalbox, alltså kan jag inte se på tv.

Alla dessa saker ska åtgärdas, hoppas jag. Jag vet att vattnet ska komma snart i alla fall. Att det inte är här än beror på sega handverkare. Och vi vet ju vad jag tycker om sånna. (Om inte, leta efter ett argt blogginlägg lite längre ner...). En frys kommer jag få efter sista helgen i oktober... Ugn skulle jag få om inte han som bor i huset min lägenhet typ ligger i har glömt att jag ville ha en. Lika dant med boxen. Att jag inte har den än kan dock också beror på sega människor som jobbar med sånt, typ installering eller nåt i den stilen...

Men trots att som är fel (jag har inte fått mitt riktig internet än heller, så jag lånar av familjen jag bor hos och det är inte alltid det funkar, och min nya mobil jag köpte är inne på lagning...) så mår jag bra. Jag trivs ganska bra här faktiskt. Det är skönt att komma bort från allt hemma, även om jag saknar det sjukt mycket. Men nu förstår jag ju hur mycket allt hemma verkligen betyder för mig... Allt man annars tar för givet. Typ att det ska finnas människor på gångavstånd (åtminnstonne en kort bussfärd bort) som tycker om en och bryr sig om en. Eller en sån enkel sak som kramar. Senast jag fick en kram var i söndags när jag sa hej då till min familj...

Jag har också kommit på att jag tycker det är väldigt roligt att jobba med konfirmanderna. Det har jag ju alltid tyckte, men det har ju dels berott på att jag har tyckt så mycket om att vara tillsammans med de andra faddrarna. Det kommer jag säkert tycka här också, bara jag är känna dem. Det tar tid att lära känna folk som redan är ett tajt gäng om man inte är jättesocial... Vet inte heller hur bra de är på att ta hand om folk som kommer nya in... Men jag tror verkligen att det är skillnad i en sån här liten stad. Alla har typ känt varandra sen de var jättesmå. Eftersom det bara finns en högstadieskola så är det svårt att undvika varandra. :P

Jag vet inte vad det blev att detta inlägget... Mest en massa osammanhängande svammel... Men håll till godo.

Kommentarer
Postat av: Louise

*kramar om hårt*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback