-Jag gör dig frisk, sa lilla björn.

Jag har blivit sjuk. En elak hosta och en rejäl förkylning. Vet inte om jag har feber för jag har ingen termometer, men jag känner mig rätt matt...

Kom och tänka på en barnbok som jag älskade när jag var liten. När man är sjuk blir det väldigt påtagligt att jag bor här alldeles ensam. Ingen som kan ta hand om mig och göra mat åt mig när jag inte orkar.

-Du ska säga soppa.

Känner mig verkligen liten och yngklig. När jag var liten fick jag alltid titta på Nalle Puh när jag var sjuk. Det kan jag inte göra nu för jag har det inte här... Annars hade jag med all säkerhet gjort det. Ibland önskar jag att jag kunde bli en liten, bekymmerslös flicka igen. Ett barns största problem är när en leksak går sönder. Vad live vore enkelt...

En vän som ställer upp i alla väder är vad jag skulle behöva här. En som kunde komma hit och ta hand om mig nu.

Kommentarer
Postat av: emmy

stora björn och lilla björn? den sagan älskade mest min mamma. men sötär den. jag är jätteförkyld., bajs på det. hur är det med dej nu? skriv ett brev till mig vetja. så svarar jag. :P puss

2007-11-21 @ 18:33:54
Postat av: Lollo

Jag gillade också Stora björn och lilla björn när jag var liten ^^ tur att du verkar må lite bättre nu, sötis. Kul att se dig lite kort i gbg iafl =) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback