Long time no seen

Nu har det gått lång tid sen jag senast skrev här... Har liksom inte funnits tid till så här ovesäntliga saker när så mycket annat hänt. Sound and music hela förra veckan. Det var helt underbart. Obeskrivligt roligt. Jag saknar det otroligt mycket. Teater är något av det roligaste man kan syssla med här i livet har jag kommit på. Kurt kommer för alltid att finnas i mitt hjärta. Det har gett mig tid att tänka på min klass också... Vet inte vad jag har att säga... Tråkigt bara att jag inte är en del av deras uppebarligen underbara gemenskap... Känns ganska segt att vara utanför. Men lite sent att göra något åt nu. Det har ändå varit roligt att göra musikalen med dem, för det är ju goa människor.

Mer som hänt. Konfirmandläger... Haha. Det var nog det skummaste lägret någonsin. Konfirmanderna måste tycka att vi var dumma i huvudet med våra bajs skämt. Men bajs-leken är ju hur kul som helst. Det går ut på att byta ut ett ord i tex en filmtitel mot ordet bajs. :P Så att det blir typ: Bajsen i graven brevid och liknande. Höhö. Ja det där är min humor. Fast det var något roligare då och där... När jag var övertrött och vi var flummiga.

Imorgon blir det frukost hemma hos Elisabeth. Det är inte alla klasser som har det så bra. Det ska bli himla mysigt faktiskt. Fatta vad lyckligt lottade vi är som har en klassföreståndare som vi får äta frukost hos! Ser fram emot en trevlig första lektion i musikhistoria ;)

Imorgon eftermiddag är det över. Äntligen kan man då lämna projektarbetet bakom sig. Det ska bli så skönt. Aldrig mer vill jag höra talas om Clara Schumann! Okej det kanske var att ta i... Men jag är grundligt trött på den människan alltså. :P Hehe. Imorgon ska vi redovisa för tvåorna. Och efter det behöver jag aldrig mer bry mig om min dumma bok. Det längtar jag efter. Gött att längta efter något som händer imorgon. :P Haha.

Annat att längta till är när jag får reda på om jag kommit med på volontäråret eller inte. Jag hoppas verkligen att jag får en plats. Jag har redan planerat hela min fritid då. Jag ska:

Vara med i en kör (helst en ganska profisionell med intagningsprov)
Börja i en dans (som träning och för att det är kul)
Vara med i en teatergrupp (för att det är sjuk skoj)

Sen lär det finnas en ungdomsgrupp i den församlingen där jag hamnar som jag får vara med i en dag också. Så får jag lite ledigt också. Om jag inte kan vara volontär får jag hitta ett jobb, typ ica, och sen göra alla dessa saker på kvällarna ändå. Med min egen UG då också så klart. Detta ser jag verkligen fram emot. Mitt nya, roligare liv. :P Hehe. Fast visst kommer det finnas saker att sakna. Alla vänner jag lämnar kvar i Gbg om jag får i en annan stad, trygghet att bo hemma, skolan säkert också även om det är svårt att se nu... :P

Äsch nu blev detta för långt och för djupt... Nu ska jag kolla vilken tid jag måste åka imorgon och sen ska jag nog ta och dricka lite te och umgås med mamma och pappa. (Hej jag börjar bli vuxen som kan tänka mig att frivilligt bara sitta ner och prata med mina föräldrar när jag lika gärna kan sitta vid datorn)

Ta hand om er människor och njut av det härliga vårvädret som inte kan göra en annat än glad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback