Dagen i ord

Idag är det idrottsdags. Därför sitter jag hemma vid min dator. :P Vi har ju liksom inte gympa och därför tog vi kort på oss igår i dramasalen (se nedan) när Rebecca lärde oss att dansa... Eller det är iallafall vad vi säger till gympaläraren. :P Så mycket dans var det inte, bara ett arrangerat kort. Hihi. Busigt av oss va? Iallafall därför är jag hemma och ledig idag... Sjukt skönt.

Imorse var vi dock iväg på praktik med barn & musik. Var på ett dagis och sjöng med små barn. Det var inte så farligt som jag trodde. Faktiskt ganska kul. Jag kanske kan lära mig att tycka om barn när kursen är slut, vem vet? Hehe. Efter det så åkte jag med Rut hem och så åt vi och kollade på vänner på dvd. Hihi. När hon sen skulle iväg för att rida med Moa (orkar göra något seriöst av idrottsdagen) så åkte jag hem. Har varit hemma ett tag. Såg en mysig film i min ensamhet... Ibland glömmer man bort att uppskatta tystnaden. Det är faktiskt väldigt härligt att vara här alldeles själv. Åt massa gott med, kräm med grädde och en del kakor. Mums.

Ikväll ska vi till kyrkan för att få veta saker om vår Taizé-resa till sommaren. Åh vad jag längtar, det är något sjukt. Längtar utomlands så otroligt mycket också. Jag orkar inte med detta sega, tråkiga vädret mer. Jag vill bo vid medelhavet och "pappa jag vill ha en italienare" hehe. Och sånna finns det ju gott om Taizé ;)

Nu ska jag lägga mig någonstans och göra ingenting. Kanske läsa en bra bok, jag har en del att välja på eftersom jag fick så många i present. Lite mackor skulle inte sitta fel nu heller trots att jag inte är det minsta hungrig. Vad är det för fel på mig egentligen? Haha.

Kommentarer
Postat av: Louise

Bra att du äter! Jag är hemma från skolan idag, för jag har ont i magen. Inte så farligt längre, men ändå. Jättemysigt att bara sitta här och kolla ut på snöflingorna som faller. Bättre än det gråa. Men i sommar blir det Taizé!! =D

2007-02-28 @ 10:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback