Orka rubriker...

Så var ännu en dag över. Bara en fredag kvar och sen sitter jag där på väg hem till mitt älskade Göteborg. <3

Idag var jag som jag tidigare skrev i en lägenhet i Fagerhult. Och vilken lägenhet sen! Den var så himla fin på alla sätt. Den hade ett fint kök med massa förvaringsskåp och en riktig spis/ugn, två diskhoar och diskmaskin, och självklart en frys på rätt plats. Badrummet var skitstort och där fanns badkar, tvättmaskin och torkskåp! Vardagsrummet var jättefint och mysigt och där fanns till och med ett litet rum innanför det som typ kunde varit "matsal". Nu är sovrummet väldigt fint, för det var där vi satte upp tyger på väggen. Alltså jag är typ kär i denna lägenheten som ni kanske märker. Ända problemet med den då är ju dess placering långt bort i ödemarken. Om den bara hade legat i Habo hade jag bönat och bett att gå bo där! Jaja, nu spelar det ingen roll för det är för långt och krångligt att ta sig varje dag, hade aldrig funkat.

Men det är väl ungefär vad min dag bestått av. Att bli kär i en lägenhet och göra nödvändiga *host* inhandlingar tillsammans med Ewa i Jönköping. (Dvs vi köpte tavlor och kuddar som vår kamrer kommer tycka är fullkomligt onödiga eftersom lägenheten bara används en gång i veckan till en barngrupp och annars står tom. (alltså ett perfekt boende för mig, men som sagt...) ) Vi lagade även mat där i lägenheten, så en en gång fick jag gratis lunch. Gratis är gott.

Ikväll bjöd jag hit Sofia och i äkta tjejanda såg vi på Love Actually. Den filmen kan man inte se för många gånger, speciellt inte så här i juletider. Den är ju så fin. Det är så att man bli kär i själva kärleken (om inte i en lägenhet.) Iaf det var väldigt trevligt och jag uppskattar sällskapet mycket, mycket. Men det har den som läser min blogg nog redan förstått, så det behöver jag kanske inte upprepa i varje inlägg. ;) Jag riskerar att bli rätt tjatig, allt för ofta. Men det får man stå ut med, och jag vet att ni älskar mig ändå. =) Haha.

Med risk att detta inlägg ska bli lika långt som gårdagens tänker jag härmed sluta och lämna allt osagt till mina läsares fantasi. Så god natt. (1 dag kvar, wiiiie!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback