Nattliga tankar

Vet inte om det är bra för mig att jag har besök för jag känner mig alltid lika nere när de åker hem... Nej klart jag vill ha besök. Det är ju jätteroligt. Sorgen jag känner när de lämnar mig är smällar man får ta. Jag hade en jättefin helg med mamma och pappa. Härligt att få ha dem här.

Ikväll hade vi luciatåg. Det var jätteroligt. Jag saknar verkligen att sjunga. Sitter och lyssnar på LM's nya julskiva. Den är jättebra och jag är så stolt över att det är mina vänner. Men shit vad jag saknar det! Jag hade så gärna varit med och sjungit där. Det är en så härlig känsla när man vet att det låter bra. Det krävs att man har sjungit ett tag tillsammans innan man blir så där samsjungna. Det är därför det är svårt att få det så i en vanlig, öppen kör. Inte ofta jag saknar skolan eller min klass, men just nu gör jag faktiskt det. Alla roliga luciatåg förra året och när vi stod ute och sjöng på stan för att samla in pengar. Fina minnen har jag trots allt.

Pratade ett långt samtal med Louise i telefon nu på kvällen. Det var härligt. Telefon kan ju inte på långa vägar ersätta den riktiga kontkaten med en annan människa, men ändå. Det är mycket bättre än msn. Jag tror att det var bra för mig också. Jag behöver prata av mig lite då och då. Jag kan inte hålla inne med allt jag känner och tänker på. Jag är bara sån att jag vill berätta om hela mitt liv för alla... Okej det var att ta i, men jag ser stor skillnad mellan mig och många av mina vänner iaf.

Funderar på att sova. Jag börjar bli trött. Gick trots allt upp vid åtta imorse för att vi skulle till kyrkan. Det har blivit en naturlig del av mitt liv att gå på gudstjänst på söndagar, på ett helt annat sätt en det var innan. Jag tror det är bra för mig. Även om jag är i kyrkan varje dag är det stor skillnad.

Bäst att jag slutar nu innan jag kommer in på allt för flummiga saker... Stackars Louise fick höra massa osammanhängande babbel... Det ska jag bespara min blogg. God natt

Kommentarer
Postat av: Louise

Nä det var jättefint! Jag tyckte om att prata med dig, även om ajg vet att jag var lite frånvarande ibland. Förlåt. Jag tycker om att höra din röst. Jag behövde också prata av mig. sötis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback