Lucia

Idag känns det extra konstigt att inte gå i skolan... Första året jag inte har antingen kollat på eller varit med i ett luciatåg på denna dags morgon. På något plan har jag nog fått för mig att tiden i skolan typ står stilla, att den inte fortsätter utan mig. Men så här i luciatider och när den nya julskivan har kommit blir det tydligt att det så klart inte är så. Rätt så underligt är det faktiskt.

På jobbet gjorde jag ingen av mina vanliga uppgifter. Öppet hus tog slut för terminen förra veckan och så även konfirmanderna. Jag och min handledare åkte då istället till Jönköping för att hämta 180 påsar godis. Godiset ska massa barn få på julfesterna som är på söndag. För att hämta dem körde  vi in med bilen på en gågata för att ägaren till godisaffären sa åt oss att gör det. Inte varje dag man får vara så olaglig. =P Innan vi hämtade godiset bjöd kyrkan oss på lunch. Eller Ewa bestämde att kyrkan gjorde det. Jag får mycket gratismat denna veckan. I tisdags fick vi paj innan vårt luciatåg och imorgon får vi mat på jufesten med ungdomsgruppen. Det är ju praktiskt för en fattig volontär. (Som ju egentligen inte är så fattig, men man kan ju låtsas).

Jag har av någon anledning väldigt ont i huvudet... Undra om det kan bero på att jag har för svaga glasögon. Ska kanske ta och boka en tid hos en optiker när jag kommer hem till julen. Om jag nu hinner det med allt annat jag ska göra, nyårsläger och alla jag ska träffa. Annars finns det nog en optiker här i Habo faktiskt. Ska kanske ta och besöka honom/henne om jag inte hinner med det hemma. Kan ju inte hålla på så här, det är faktiskt väldigt jobbigt.

Resten av den här dagen lär väl inte bestå av något alls. Jag har ingenting jag ska göra. Det innebär väl att jag kommer sitta här framför datorn, eller också tvn hela kvällen. Jaja, det kan inte hjälpas. Orkar inte städa med denna huvudvärken och det finns inte mycket annat för mig att göra helt ensam. Så jag ser fram emot en innehållslös kväll som förhoppningsvis går fort så jag kan få gå och lägga mig.

Kommentarer
Postat av: Charming man

Vad gillar du mest, snö eller regn? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback