17 dagar kvar

Nu börjar jag nedräkningen tills jag åker hem för jullov. Det innebär nämligen att jag har varit här halva tiden. Då är halva volontäråret över. Ibland förstår man inte vart tiden tar vägen. Inte så att det känns som allt går snabbt här, som man alltid känner med sommarlov. Nej, ibland känns det som tiden står still... Men på något sätt lyckas dagarna gå utan att jag märker det, och nu är det alltså så här nära. Tänk när jag skriver ett sånt här inlägg i vår. Då kommer jag nog ha lite panik över vad jag ska göra med mitt liv. Det var ju det jag skulle bestämma under detta året...

Men kanske behöver jag inte ha så brottom. Kanske jag inte måste bestämma när jag är 20 vad jag ska syssla med resten av mitt liv. Visst kan jag gå några år och inte göra något  vettigt... Så länge jag får lite pengar på något sätt så klarar jag mig. Har iaf lite tankar på vad jag skulle kunna göra nästa år. Antagligen bor jag hemma, för som jag tidigare har skrivit känner jag mig inte redo att flytta hemifrån. Måste bara skaffa mig något tråkigt jobb bara. Självklart skulle jag inte vilja gå hemma hela dagarna, även om mina föräldrar hade betaltat allt för mig. Nu gör de ju inte det så därför har jag flera anledningar till varför jag behöver ett jobb om jag ska bo hemma...

Jag skulle också kunna tänka mig att gå någon bibelskola. Eller någon slags musiklinje som inte var för avancerad. Helst med teater också. En musikallinje kanske... En blandning av allt hade ju varit roligast. Jag hade också kunnat läsa en kurs på universitetet, frågan då skulle bara vara vilken... Kanske att jag läser Svenska Kyrkans Grundkurs. Det kan ju vara bra att ha om jag hade tänk jobba i kyrkan, vilket jag har funderat lite på... Men ärligt talat har jag ingen aning om jag ens vill det...

Nu blev det en massa babbel om framtiden. Inom en mer snar framtid, närmare bestämt en timme ska jag ta mig till kyrkan. Ikväll har vi bibelsamtal i ungdomsgruppen, som alltid på onsdagar. Ska nog vara med och spela innebandy efter det. Har inte varit med på några gånger nu för att jag varit sjuk... Väldigt olikt mig att vara med överhuvudtaget, men det är spännande att testa på nya saker. Hehe.

Ska ta tag i mig själv och äta lite middag nu. Börjar faktiskt bli hungrig. Jag återkommer väl en annan dag med fler intressanta tankar. Jag har många såna nu ska ni veta. Tyvärr allt för många jag inte kan dela här... Jag är förvirrad och logik finns inte i mitt huvud för tillfället... Men det som sker sker och förhoppningsvis blir det något bra av det.

Kommentarer
Postat av: Linda

"Måste bara skaffa mig något tråkigt jobb bara".

Varför inte skaffa ett roligt...?

Postat av: emmy

nu blev jag otroligt nyfiken. "det som sker det sker..." what? vad handlar detta om....???????

2007-12-13 @ 11:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback